18 Δεκ 2009

Ariel Atom ... Η Γνωριμία !

Η ιδέα της οδήγησης ενός δίτροχου είναι πραγματικά απίστευτα ελκυστική. Οι εικόνες που έρχονται στο μυαλό, μόνο και μόνο στη σκέψη της μηχανής, είναι η ελευθερία, οι απέραντοι ανοιχτοί δρόμοι, ο κόφτης πάνω από τις 10.000 στροφές και, προπάντων, αυτή η απολαυστικότατη αίσθηση του αέρα στο… κράνος.

Υπάρχει όμως και μια «εγχώρια» ένσταση, που κάνει τα δεδομένα να διαφοροποιούνται πλήρως. Γιατί οδηγώντας μια μοτοσικλέτα στο όριο (πράγμα απαραίτητο προκειμένου να απολαύσουμε τις ιδιαιτερότητες που προαναφέραμε και οι οποίες κάνουν την οδήγηση μιας μηχανής να υπερτερεί έναντι ενός αυτοκινήτου) στον μέσο ελληνικό δρόμο, οι πιθανότητες σοβαρού ατυχήματος είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Το δίλημμα μεταξύ αυτοκινήτου και μηχανής, ή αλλιώς μεταξύ ασφαλούς μεταφοράς και συναρπαστικής οδήγησης, δεν είναι πλέον άλυτο. Η λύση ακούει στο όνομα Atom και είναι μια κατασκευή στην οποία μόνο ο χαρακτηρισμός «τερατώδης» θα μπορούσε να αποδοθεί.

Με γνώμονα την απολαυστική οδήγηση
Ας τα πάρουμε, όμως, όλα από την αρχή. Σε μία γωνία της νότιας Αγγλίας, στην οποία ο Simon Saunders, τρία χρόνια πριν, ανέλαβε την «πεθαμένη» έως τότε Ariel και της έδωσε νέα πνοή, σχεδιάζοντας ό,τι πάντα ονειρευόταν ως το ιδανικό αυτοκίνητο. Η βασική ιδέα ήταν ότι θα πρέπει να στρίβει σαν μονοθέσιο της Formula1, να ξεκινάει πιο γρήγορα απ’ οτιδήποτε άλλο στο δρόμο, να έχει μόνιμο soundtrack το σφύριγμα της τουρμπίνας και παράλληλα να κάνει τον οδηγό να αισθάνεται την ταχύτητα στο πρόσωπο, αλλά και στο υπόλοιπο σώμα του. Αυτό όμως που πραγματικά θα το ξεχώριζε από αυτοκίνητα ανάλογων επιδόσεων και χαρακτηριστικών είναι ότι θα είχε κατασκευαστεί με γνώμονα την οδηγική ευχαρίστηση και όχι στοχεύοντας στο φουσκωμένο τραπεζικό λογαριασμό του επικείμενου αγοραστή. Κατά τη δική μας γνώμη, το κατάφερε!

Δεν έπρεπε να... σέρνεται
To Atom είναι ένα πανάλαφρο αυτοκίνητο, το οποίο κινείται με τη βοήθεια ενός κινητήρα Vtec που αποδίδει 160 ίππους με την εγγυημένη αξιοπιστία της Honda. Το αποτέλεσμα ήταν ικανοποιητικό, αλλά προφανώς όχι αρκετό, γιατί «το να είσαι λίγο πιο γρήγορος από μια Porsche 911 απλώς δεν αρκεί». Έτσι, η βελτιωμένη μηχανή, η οποία αποδίδει 240 ίππους, δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή της στο Atom. Κάτι, όμως, που και πάλι δεν αποδείχτηκε αρκετό, διότι, καθώς φαίνεται, ο Simon είχε βρει κάποιους αγοραστές που πίστευαν ότι η Enzo και η GT3... σέρνονται ελαφρώς και επιθυμούσαν κάτι ακόμη πιο γρήγορο και συναρπαστικό.

Zήτησε λοιπόν από τη Honda να εξοπλίσει τον Vtec με σύστημα υπερτροφοδότησης και η απόδοση ανέβηκε στους 300 ίππους. Αυτή ήταν και η έκδοση που μας παραχωρήθηκε για τη δοκιμή. 300 άλογα… σιγά το θέμα! Εδώ το Astra OPC έχει 240 και είναι ένα απλό χάτσμπακ. Εκείνο, όμως, που κάνει τη διαφορά είναι το μηδαμινό βάρος του Atom. Η σχέση, λοιπόν, ίππων προς βάρος για το Atom είναι κατά τι μεγαλύτερη από εκείνη της Enzo.

Ο εντυπωσιακός αυτός συνδυασμός δύναμης και έλλειψης βάρους έχει κατατάξει το Atom πολλάκις στην πρώτη θέση στα τεστ 0-160-0 για τα αυτοκίνητα παραγωγής. Αν λοιπόν η αλλαγή ταχύτητας επιτευχθεί αρκετά γρήγορα, το Atom θα εκτοξευθεί στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 2.8 δευτερόλεπτα και θα χρειαστεί 4 μόνο δευτερόλεπτα παραπάνω για να φτάσει τα 160.

Οδήγηση στο maximum
Επειδή βέβαια οι αριθμοί δεν λένε και πολλά, πρέπει να ομολογήσουμε ότι το αυτοκίνητο μάς τρέλανε! Καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής, η τουρμπίνα ούρλιαζε σαν να ήθελε να μας ρουφήξει μέσα στην εισαγωγή του αέρα. Όπου και να έδειχνε ο δείκτης του στροφόμετρου, με οποιαδήποτε ταχύτητα στο κιβώτιο, το πάτημα του δεξιού ποδιού ζωντάνευε το αυτοκίνητο, το οποίο άρχιζε να καλύπτει χιλιόμετρα με εκπληκτικό ρυθμό. Οι επιταχύνσεις ήταν ακαριαίες και το κεφάλι έμενε κυριολεκτικά κολλημένο στο κάθισμα. Πραγματικά, ήμασταν αναγκασμένοι να είμαστε σε εγρήγορση σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής.

Όταν συναντούσαμε στροφές, το Atom έστριβε τόσο απίστευτα που ήταν σαν να προσπαθούσε να μας ξεκολλήσει το κεφάλι. Μπορείτε να φανταστείτε ότι αμέσως οι αγγλικοί επαρχιακοί δρόμοι μετατράπηκαν στα μάτια μας σε πίστα από βιντεοπαιχνίδι. Προσοχή! Το αυτοκίνητο μπορεί να μοιάζει εξωτερικά με παιχνίδι ή gadget, αλλά από μέσα, πιστέψτε μας, απαιτεί κάθε εγκεφαλικό κύτταρο να δουλεύει στο maximum.

Το κενό που επιχειρεί να καλύψει ο Simon με το Atom είναι η απουσία μιας σύγχρονης Lotus 7. Δημιούργησε λοιπόν, ένα (είτε το πιστεύετε είτε όχι) ασφαλές αυτοκίνητο (έτσι μας είπαν, δεν θα βάζαμε και το χέρι μας στη φωτιά), που να αποτελεί οδηγική απόλαυση για οποιονδήποτε οδηγό θέλει να καλύπτει αποστάσεις ταχύτατα, εντός και εκτός πίστας.

Προνομιούχοι κάτοχοι και με... πιστοποιητικό
Επιπλέον, το Atom αποτελεί τον ορισμό της απλότητας και της απουσίας ανταλλακτικών και extra (μολονότι για κάποιους οι πόρτες και η οροφή συνεχίζουν να θεωρούνται... σημαντικά κομμάτια του αυτοκινήτου). Παρ’ όλα αυτά η εταιρεία μπορεί να προμηθεύσει πλαστικά προστατευτικά panel για το πλάι, μεγαλύτερα φρένα, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και καλύτερα λάστιχα, ενώ αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε ένα παρμπρίζ.

Η Ariel απαρτίζεται από οκτώ μόλις άτομα, οπότε για να δημιουργηθεί ένα Atom χρειάζονται 120 με 130 ώρες δουλειάς και έτσι δεν εκπλήσσει καθόλου το γεγονός ότι κατασκευάζουν μόλις 100 αυτοκίνητα το χρόνο και η λίστα αναμονής για ένα από αυτά (αυτή τη στιγμή) φτάνει τους 4 με 5 μήνες. Παρ’ όλο που στα σχέδια της Ariel βρίσκεται μια πιθανή επέκταση, η οποία θα τους επιτρέψει να ανεβάσουν ελαφρώς το ρυθμό παραγωγής, οι ιδιοκτήτες ενός τέτοιου αυτοκινήτου δύσκολα θα σταματήσουν να θεωρούνται προνομιούχοι.

Για να αποδείξει την αξία του σε συνθήκες αγώνα, το Atom κλήθηκε το 2004 να συμμετάσχει στους αγώνες της κατηγορίας του. Το αποτέλεσμα ήταν η νίκη στη γενική κατάταξη, αλλά το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε (έκδοση 300 ίππων) χρειάσθηκε μόνο αλλαγές λαδιών κινητήρα για την ολοκλήρωση και των 10 αγώνων της χρονιάς. Ενδιαφέρον είναι επίσης το στοιχείο ότι οι ηλικίες των αγοραστών κυμαίνονται από 22 έως και 70 ετών και ότι πέντε από τους ιδιοκτήτες διαθέτουν συλλογές αυτοκινήτων που συμπεριλαμβάνουν και από μια τουλάχιστον Ferrari Enzo.

Στέκεται... μόνο του
Επειδή βέβαια πάντα θα υπάρχει η αντίληψη που θέλει τις μηχανές να είναι πιο γρήγορες και πιο συναρπαστικές, αισθανόμαστε την ανάγκη να αναφέρουμε ότι το Atom έχει καταφέρει να σημειώσει χρόνους πίστας αρκετών δευτερολέπτων χαμηλότερους από Honda CBR1000 Fireblade και σε περισσότερες από μια περιπτώσεις.

Όσο για το συναρπαστικό του πράγματος, σύμφωνα με το νόμο, όταν οδηγούσαμε το Atom δεν ήμασταν υποχρεωμένοι να φοράμε κράνος και αυτό σημαίνει ότι κατά την οδήγηση η αίσθηση του αέρα στο πρόσωπο, αλλά και των εντόμων στο στόμα, ήταν ανεπανάληπτη. Επίσης, το Atom δεν χρειάζεται βοήθημα για να σταθεί όταν είναι παρκαρισμένο ή σταματημένο στο φανάρι και, ακόμα περισσότερο, δεν υπάρχει περίπτωση να φύγει και να «αδειάσει» τον οδηγό ή το συνοδηγό στην άσφαλτο.

Αγγίζει τα όρια του αισθησιασμού
Το Atom είναι μια καινοτομία αλλά και ένα πραγματικά αισθησιακό αυτοκίνητο. Ο βασικός λόγος γι’ αυτόν τον χαρακτηρισμό είναι η οδηγική συμπεριφορά του. Κατά έναν μυστηριώδη τρόπο, μας έδωσε την αίσθηση της αβεβαιότητας και της απόλυτης σιγουριάς ταυτοχρόνως. Ένα πράγμα είναι σίγουρο, παρ’ όλα αυτά: κάθε οδηγός που θέλει να απολαύσει και να ζήσει έντονα την κάθε στιγμή της βόλτας του, πρέπει να αποκτήσει ένα τέτοιο. Εμείς, πάντως, το λατρέψαμε! Φυσικά, ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Atom είναι η τιμή του!

Το επόμενο εγχείρημα της Ariel θα είναι ένα 12-15λιτρο αυτοκίνητο. Θα βασίζεται στην πολυδοκιμασμένη συνταγή με τη μηχανή εμπρός και την κίνηση πίσω, αλλά, προφανώς, δεν θα πρόκειται για ένα απλό αυτοκίνητο. Μέχρι την ολοκλήρωση της προσπάθειας αυτής, όμως, θα παραμένουμε σε αναμμένα κάρβουνα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου