18 Δεκ 2009

Αυτο - συκλέτα ;


Αντίδοτο των superbikes με έντονη εσάνς από τον μαγικό κόσμο της Formula 1. Το εξωφρενικά συναρπαστικό Atom είναι η πρόκληση του αιώνα και ισχυρίζεται ότι μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα ανάμεσά μας.

Δύσκολα περιγράφεις μια κατασκευή που πάει σαν McLaren F1, κοστίζει λιγότερο από ένα 350Ζ, στρίβει και πατάει σαν μονοθέσιο και καταπίνει τις ευθείες σαν superbike. Στο Ariel Atom 2 απουσιάζουν αμάξωμα, πόρτες, παρμπρίζ και οροφή και ο εξοπλισμός αφορά τα άκρως απαραίτητα συστατικά που κάνουν το αίμα πιο δραστήριο στις φλέβες σου. Ποια είναι αυτά;

Το πλαίσιο χωροδικτύωμα, βάρους 80 κιλών με τις αριστουργηματικές κολλήσεις που γίνονται στο χέρι. Τα διπλά ψαλίδια γύρω γύρω και τις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις(συνδυασμός αμορτισέρ Bilstein και ελατηρίων Eibach), που βρίσκονται μέσα στο χωροδικτύωμα περιορίζοντας στο ελάχιστο το μη αναρτώμενο βάρος. Τα θηριώδη μετατρόχια 1.600 mm εμπρός-πίσω, το μπλοκέ διαφορικό, η γρήγορη κρεμαγέρα 1,75 στροφών. Και τέλος, το καλό δίλιτρο 4κύλινδρο μοτέρ του ιαπωνικού Civic Type-R με τους 220 ίππους, τοποθετημένο στο κέντρο, που στην κορυφαία έκδοση Supercharger αποδίδει 300 ίππους με την προσθήκη ενός υπερσυμπιεστή τύπου Roots.

Το συνδυαστικό κοκτέιλ συνθέτει ένα υπερελαφρύ Atom 456 κιλών, αναλογίας 1,52 kg/PS που με γεμάτο το αλουμινένιο ρεζερβουάρ των 53 lt, φτάνει τα 1,66 kg/PS. Ενδεικτικά και εγκυκλοπαιδικά, η Lamborghini Gallardo, δυσκολεύεται να πέσει στα 2,5 kg/PS για να έχετε μια θεωρητική εικόνα των δυνατοτήτων της ρουκέτας Atom. Αν βρεθείς έστω και για λίγο πίσω από το τιμόνι του, συγκεντρώνεσαι στην ψυχοθεραπεία που σου προσφέρει, δακρύζεις από την ταχύτητα και ουρλιάζεις σαν μικρό παιδί στον ρυθμό που σου υπαγορεύει το παρατεταμένο σφύριγμα του υπερσυμπιεστή που εργάζεται πυρετωδώς πίσω από το κεφάλι σου.

Όλα σε κοινή θέα: ψαλίδια, ανάρτηση, τροχοί, δρόμος, περιβάλλον. Αυτό σου πουλάει το Atom! Συμμετοχή στα δρώμενα, όπως συμβαίνει και στις μοτοσυκλέτες. Το Ariel επιταχύνει παρανοϊκά, με αίσθηση που μόνο σε 1000αρι superbike θυμάμαι να έχω συναντήσει. Η βελόνα στο στροφόμετρο ανεβαίνει με τέτοιο θράσος σαν να ρίχνεις ξερογκαζιά στο ρελαντί και παρασύρει στον ρυθμό της, την διπλανή ...του ταχύμετρου. Αναζητάς βιαστικά την 4η για να λυτρωθείς. Μια από τα ίδια!

Ο ίδιος ακατάπαυστος ρυθμός συνεχίζεται με 5η ενώ οι βελόνες εξακολουθούν το βιολί τους και στην 6η . Το Atom παίρνει στο κυνήγι τον ορίζοντα και όλα αυτά σου προκαλούν μια πρωτόγνωρη αίσθηση ευφορίας και απορίας για αυτό που βιώνεις ώστε να ξεκαρδίζεσαι στα γέλια ακόμα και με 140-150 μίλια στο κοντέρ. Απίστευτα πράγματα από ένα ασύλληπτα γρήγορο κατασκεύασμα και πρωτόγνωρη αίσθηση σιγουριάς και ακρίβειας. Απλά ακολουθεί τον δρόμο και σπάει τα ρεκόρ σε πλευρικές και εγκάρσιες επιταχύνσεις. Πρέπει όμως να είσαι προετοιμασμένος για τις καρτίσιες αντιδράσεις του, διαφορετικά θα αντιμετωπίσεις μεγαλοπρεπέστατες πιρουέτες.

Less is more, είναι το σλόγκαν που εκφράζει την φιλοσοφία της Ariel. Τίποτα παραπάνω από όσα χρειάζεσαι. Το Atom 2 έχει ότι ακριβώς πρέπει για να μην θέλεις να ξεκολλήσεις από το τιμόνι του και τίποτα μα τίποτα παραπάνω για να το κατατάξεις στα αυτοκίνητα. Μια εξωτική κατασκευή αποκλειστικά εστιασμένη στην ανόθευτη οδηγική απόλαυση, ένα επαναστατικό light supercar με ασυμβίβαστες δυνατότητες και γήινο κόστος. H επιτυχία του αναγνωρίζεται και εκτός του νησιού, όπου οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές στην ευρωπαϊκή αγορά μπορούν να παραγγείλουν αριστεροτίμονο Atom και να κυκλοφορούν νόμιμα στους δρόμους. Μήπως να αρχίσουμε να ψάχνουμε για κανένα μεταχειρισμένο από Γερμανία; Άνετα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου